به صورت معمول پوسته بدنه اتومبیلها از سه لایه فلز تشكیل شدهاند و اگر خط و خش روی
بدنه خودرو فقط لایه اول را دچار آسیب كرده باشد، به این نوع خط و خش، خراش سطحی میگویند و اگر به خراش بوجود آمده به عمق لایههای دوم و سوم برسد، خراش عمیق است. در خودروهای لوكس امروزی امكان دارد لایهها مختلف باشند، و هر كدام جنس متفاوتی داشته باشند، از همین رو تیم متخصص لوكاپرو با در نظر گرفتن جنس لایهها، از مواد و متریال مناسب با آن استفاده میكند و برای اولین بار در ایران، عمل خشگیری را به صورت كارشناسی شده و تخصصی، در محل مورد نظر مشتری انجام میدهد.
خشگیری اتومبیلهای لوكس
در اتومبیلهای لوكس امروزی، عملیات خشگیری كمی متفاوت است، به دلیل اینكه در لایههای پوششی این خودروها از رنگهای متفاوت با كد رنگی انحصاری استفاده شده است. نقاشی بدنه اتومبیلهای لوكس معمولا به شكلی است كه خطوط استریم لاینینگ یا همان خطوط موازی انعكاس نور، به شكل یك پارچه و بدون تغییر جهت باشند. از همین رو خشگیری اتومبیلهای لوكس یك امر بسیار تخصصی است و ابتدا نیاز به بررسی و آنالیز رنگ و لایههای رنگ دارد و سپس باید زاویه خطوط استریم لاینینگ را مشخص كرد كه برای این امر مجموعه لوكاپرو از متخصصان و كارشناسان رنگ استفاده میكند.
متاسفانه در برخی از موارد دیده شده است كه، برای خشگیریهای عمیق بر روی بدنه اتومبیلهای لوكس از متدهای اشتباه، مانند قلم خشگیری استفاده شده است. به دلیل چگالی متفاوت ملكولهای رنگ لایههای مختلف بدنه اتومبیلهای لوكس، ابزاری مانند قلم خشگیری، نمیتوانند اثرات مطلوبی داشته باشند، زیرا موادی كه بر روی قلم خشگیری است به درستی بر روی لایههای دوم و سوم قرار نمیگیرد، زیرا ملكولهای رنگ این لایهها از چگالی كمتری نسبت به ملكولهای رنگ لایه اول برخوردارند، به همین دلیل پس از مدتی، مشاهده میشود كه محل خط و خش از بین رفته، دوباره به حالت قبل باز میگردد و در خیلی از موارد رنگ آن قسمت كدر میشود، این به دلیل آن است كه مواد به كار رفته برای خشگیری به خوبی با ملكولهای رنگ ادغام نشدهاند و در اثر تابش نور خورشید این مواد از بین رفتهاند. از همین رو تیم متخصص لوكاپرو با در نظر گرفتن نظر كارشناسان این حوزه، از متد متفاوتی برای رفع خط و خش بر روی بدنه خودروهای لوكس استفاده میكند. متخصصان لوكاپرو با رقیق كردن رنگ قسمت آسیب دیده، به لایههای دوم و سوم رنگ دست پیدا میكنند و برای ترمیم آن ناحیه از پایه یا به اصطلاح از بیس
رنگ خودرو شروع میكنند و تمامی لایهها را به ترتیب و با در نظر گرفتن كد رنگی آنها ترمیم میكنند، در این حالت تمامی ملكولهای رنگ با مواد ترمیم به خوبی واكنش میدهند و لایه اول هم به نوعی لایه محافظ برای آنها به حساب میرود. از طرفی تیم لوكاپرو برای آسانتر شدن عمل خشگیری برای مشتریان، خشگیری در محل را به آنها پیشنهاد میكند، برای دریافت بیشتر اطلاعات در مورد خدمات مجموعه لوكاپرو، میتوانید با كارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.