سخنگوی انجمن تولیدكنندگان تایر: ناچار به افزایش قیمت شدیم به گزارش نت واش به دنبال بحث های اخیر پیرامون افزایش قیمت و فراخوانده شدن انجمن صنفی صنعت تایر برای عرضه توضیحاتی در این رابطه، سخنگوی انجمن مذکور، ضمن تاکید بر این که مستندات حداقل دو ماه پیش برای سازمان حمایت ارسال شد، به روز شدن قیمت تایر با عنایت به تورم حاکم بر اقتصاد کشور و افزایش مواداولیه را لازمه بقای صنعت دانست و اعلام نمود که برخلاف میل انجمن با توجه به این که سازمان حمایت مبحث را رسیدگی نکرد، ناچار به افزایش قیمت شدیم. به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، هفته گذشته انجمن صنفی صنعت تایر با ارسال نامه ای به مدیران عامل شرکت های تولیدکننده تایر مجوز افزایش قیمت ها را برای کارخانه ها صادر کرد که بر طبق آن افزایش قیمت ها در دو مرحله به شرح زیر اعمال خواهد شد. - تایرهای سواری رادیال و ون مجموعاً ۳۰ درصد افزایش، مرحله اول ۲۰ درصد و مرحله دوم ۱۰ درصد. - تایرهای بایاس و رادیال نیمه سنگین، سنگین و کشاورزی مجموعه ۴۰ درصد مرحله اول ۳۰ درصد و مرحله دوم ۱۰ درصد. مرحله اول اعمال قیمت های جدید از روز دوشنبه هفته گذشته (۲۶ مهرماه) و مرحله دوم، ابتدای دی ماه اجرائی می گردد. در پی این تصمیم گیری انجمن تایر، عباس تابش -رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان- ضمن تاکید بر این که مستندات افزایش قیمت انواع تایر سبک و سنگین بررسی می شود، از اعضای انجمن تایر خواست تا جهت ادای پاره ای توضیحات به سازمان حمایت مراجعه کنند. این مقام مسئول (رییس سازمان حمایت) در پی اعلام افزایش قیمت انواع تایر از طرف انجمن صنفی صنعت تایر، اعلام نمود: طی مکاتبه ای با انجمن صنفی صنعت تایر و شرکت های تولیدکننده عضو انجمن مذکور، لزوم رعایت ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها تاکید گردیده است. طی نشستی که در همین راستا با تولیدکنندگان تایر در محل این سازمان برگزار شد، مقرر گردید باتوجه به متغیر بودن هزینه های تولید و بهای تمام شده تایر برای هر شرکت بصورت جداگانه، اعمال درصد افزایش قیمت یکسان برای محصولات شرکت های تولیدکننده انواع تایر سبک و سنگین از طرف انجمن منتفی شده و قیمت گذاری محصولات هر بنگاه بایستی بصورت جداگانه صورت پذیرد. تابش اشاره کرد که مطابق مصوبات یکصد و نهمین (ابلاغی طی نامه شماره ۱۹۲۵۱۹/۶۰ تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ) و یکصد و شانزدهمین (ابلاغی طی نامه شماره ۲۲۴۸۲۱/۶۰ تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ) جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت گذاری انواع تایر سواری، باری – اتوبوسی راسا به واحدهای تولیدکننده تایر در قالب ضوابط سازمان حمایت واگذار شده اما حسب وظایف نظارتی این سازمان، کلیه بنگاه های تولیدکننده تایر موظفند حداکثر ظرف ۴۸ ساعت صورت های مالی حسابرسی شده و مدارک و مستندات مربوطه را جهت بررسی های لازم به این سازمان ارسال کنند. هر گونه افزایش قیمت از جانب بنگاه ها باید وفق ضوابط هیئت تعیین و تثبیت قیمت ها باشد و اگر اسنادی که بر این اساس بنگاه ها ارائه می کنند، برابر ضوابط نباشد مطابق مقررات با آنها برخورد خواهد شد. در این رابطه، مصطفی تنها در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: با توجه به این که اختیار قیمت گذاری ها به انجمن (با رعایت ضوابط سازمان حمایت) واگذار شده است، انجمن تایر مستندات خودرا پیشاپیش در شهریور ماه سال جاری برای سازمان حمایت ارسال کرد و امیدوار بودیم که سازمان حمایت در اسرع وقت نظر به زیان دهی کارخانه های تایرسازی و حساسیت موضوع، رسیدگی کرده و نظر خودرا به ما اعلام کنند. برخلاف میل اعضای انجمن اما این اتفاق نیفتاد و ما نیز بیش از این نمی توانستیم منتظر سازمان حمایت مانده و در زیان دهی بمانیم. وی ادامه داد: امروز از قدرت خرید پولی که در اواخر سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹ که قیمت ها به روز شد، کاسته شده و باتوجه به تورم بسیار شدیدی که وجود دارد و نشان از فرسایش ارزش پول ملی دارد، طبیعتا یا بایستی تحمل نماییم و شاهد زیان دهی هر روزه باشیم و در نهایت سرمایه ها هم از بین رفته و به سمت ورشکستگی حرکت نماییم یا بایستی در قالب ضوابط مصوب سازمان حمایت، قیمت ها را به روز نماییم. براین اساس حسب تصمیم انجمن صنفی صنعت تایر ایران، قرار شد که تایرهای سواری رادیال و ون به میزان ۲۰ درصد و تایرهای بایاس باری و اتوبوسی به میزان ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند. این مقام صنفی اظهار داشت: به طور مثال یکی از مستنداتی که به سازمان حمایت ارائه کردیم، در مورد نخ استخوان بندی تایر بوده است که در آذر ماه ۱۳۹۹ به قیمت ۱۴۹ هزار تومان به ازای هرکیلوگرم خریداری می کردیم، امروز بایستی ۲۴۰ هزار تومان هزینه نماییم یا نوعی دیگر نخ که کیلویی ۱۰۴ هزار تومان بوده است، حالا ۱۳۱ هزار تومان خریداری می نماییم یا پلی استر (مورد استفاده در نخ استخوان بندی تایر سواری) از ۷۹ هزار تومان با افزایش ۳۸ درصدی به ۱۰۹ هزار تومان رسیده است. با این افزایش قیمت های شدید و تکان دهنده، طبیعی است که نمی توان قیمت ها را ثابت نگه داشت. تنها اشاره کرد: مواداولیه که وارد کارخانه می شود توسط دانش و تکنولوژی و ماشین آلات تبدیل به تایر می شود که خود هزینه دارند. ما نمی توانیم خلق پول داشته باشیم تا هزینه های تولید را تامین نماییم. هر سرمایه گذار در هر بنگاه اقتصادی سرمایه گذاری می نماید انتظار سود و انتفاع دارد. در صورتی که سرمایه گذاران ما زیان ده شده اند؛ بدین سبب به ناچار مجبور به افزایش قیمت شدیم و برای نهایت هماهنگی هم کوشیدیم قبل از تصمیم گیری با نظر سازمان حمایت حرکت نماییم اما ترتیب اثر داده نشد. پس برای حفظ حیات و بقا خود مجبور شدیم به ناچار تصمیم گیری نماییم. ما با این افزایش قیمت هم همچنان معتقدیم که هنوز به میزان سود مقرر در ظوابط سازمان حمایت نخواهیم رسید. منبع: netwash.ir 1400/08/01 10:01:54 5.0 / 5 868 تگهای خبر: آب , اتوبوس , بازار , تكنولوژی این پست نت واش را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط توضیحات سازمان زمین شناسی در رابطه با وقوع فرونشست در ذخایر مشترک ید استان گلستان پرواز ششم استارشیپ بی بازگشت بود زلزله 4 و دو دهم عنبرآباد کرمان را لرزاند خشک شدن دریاچه ارومیه به علت سیاست های غلط نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۱