امرالله امینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: صنعت خودروسازی كشور نیاز به تجربه های جهانی در جهت خودروساز شدن دارد و این مورد به این معنا نیست كه ایران نمی تواند خودروساز شود.
او با اشاره به اینكه برای خودروساز شدن باید از فعالیت در زمینه مونتاژ شروع كرد و به طراحی رسید، اظهار داشت: در قالب قراردادهای اخیر خودرویی كه رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تعداد آن ها را برای سال جاری منطقی دانسته است، باید كسب و انتقال اطلاعات و دانش فنی صورت گیرد.
این كارشناس صنعت خودرو خاطرنشان كرد: در كنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو باید به سمت امضای قراردادهای طراحی و قطعه سازی حركت كرد زیرا صنعت خودروسازی كشور باید به حلقه های مفقوده خود برسد.
امینی اظهار داشت: به علت آنكه تولید در ایران سود كمتری نسبت به واردات دارد، قطعه سازان تمایلی به رشد و دریافت استانداردهای به روز ندارند و از جانب دیگر قیمت تمام شده قطعات در ایران بالا است و باید به سمتی حركت شود كه قیمت تمام شده قطعه در كشور كاهش یابد.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاكید بر اینكه قراردادهای طراحی و قطعه سازی مناسب در كنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو می تواند صنعت خودروسازی را رشد دهد، اظهار نمود: دلیل گران تمام شدن قیمت قطعات مسائل مالیات، قوانین كار و نرخ پایین بازدهی تولید نسبت به تجارت است.