افزایش پروتئین در غلات اصلی برای مبارزه با کمبود پروتئین

افزایش پروتئین در غلات اصلی برای مبارزه با کمبود پروتئین نت واش: پیشگامان زیست شناسی، پروتئین را در غلات اصلی افزایش داده و به کاهش کمبود پروتئین جهانی کمک می کنند.


به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، تحقیقات پیشگامانه یک زیست شناس در ایالت می سی سی پی برای بهبود تغذیه و پایداری جهانی این هفته انتشار یافته است.
به نقل از ساینس دیلی، لینگ لی(Ling Li)، دانشیار دپارتمان علوم بیولوژیکی می سی سی پی، بیشتر از یک دهه را صرف مطالعه برنج و سویا کرده است و هدف او عرضه یک استراتژی جدید برای بهبود محصول برای افزایش پروتئین آن است.
مطالعه او یک چاره بالقوه برای مبارزه با کمبود پروتئین جهانی عرضه می دهد که میلیونها نفر، بخصوص کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد و به اختلالات شناختی، کاهش رشد و بیماری هایی مانند سوء تغذیه شدید که عموما به علت کمبود پروتئین رژیم غذایی ایجاد می شود، منجر می شود.
لی می گوید: با افزایش نگرانی ها در مورد کمبود پروتئین و اثرات زیست محیطی منابع پروتئینی حیوانی، افزایش محتوای پروتئین گیاهی برای بهبود سلامت و پایداری انسان خیلی مهم است.
تحقیقات لی که شامل بیشتر از ۱۰ سال کار میدانی و داده های مزرعه ای برای پشتیبانی از یافته های وی است بر بهینه سازی بیان ژنتیکی گیاهان برنج و سویا تمرکز دارد که در نتیجه سبب افزایش سطح پروتئین و کاهش محتوای کربوهیدرات می شود. رویکرد جدید او از ویرایش ژن برای حذف عناصر سرکوبگر از توالی های دی ان ای(DNA) غیرکدکننده استفاده می نماید و پتانسیل تولید پروتئین بالاتر در محصولات را ممکن می کند. این استراتژی نه تنها ارزش غذایی را بالا می برد، بلکه با کاهش وابستگی به پروتئین های مشتق شده از حیوانات، شیوه های کشاورزی پایدارتری را هم ترویج می کند.
این یافته ها طرحی امیدوارکننده برای افزایش بهره وری محصول و کیفیت تغذیه از راه ویرایش دقیق ژنوم، با نتایج گسترده برای امنیت غذایی جهانی و پایداری زیست محیطی عرضه می دهد.



1403/07/04
09:08:22
5.0 / 5
181
تگهای خبر: تولید , كشاورزی , كیفیت , محصولات
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است