طراحی الگوی پیشامدها و نتایج قومیت گرایی مصرف کننده در مصرف برندهای داخلی نت واش: پژوهشگران دانشگاه اصفهان طی تحقیقی با حمایت بنیاد ملی علم ایران موفق به طراحی الگوی پیشامدها و نتایج قومیت گرایی مصرف کننده در مصرف برندهای داخلی شدند. به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، مرتضی مداح، دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت تجاری و بازاریابی که این طرح را با عنوان «طراحی الگوی پیشامدها و نتایج قومیت گرایی مصرف کننده در مصرف برندهای داخلی با تمرکز بر نقش هویت ملی و فرهنگ پذیری مصرف کننده: مورد مطالعه صنایع پوشاک و چرم ایران» و با راهنمایی محمد شفیعی اجرا کرده است، درباره ی علت انجام این طرح توضیح داد: یکی از آثار افزایش تجارت جهانی، افزایش رقابت میان شرکتها و برندهای داخلی با شرکتها و برندهای بین المللی است. این رقابت هم در بازارهای خارجی و هم در بازارهای داخلی خودرا نشان داده است. بنابراین مصرف کنندگان با انتخابهای مختلفی برای خرید محصولات از بین محصولات خارجی و داخلی روبرو هستند. دراین میان علاقه های خاص مصرف کنندگان جلوه ویژه ای پیدا کرده است. وی ادامه داد: درک مفهوم قومیت گرایی مصرف کننده کمک فراوانی به شرکتها برای کسب موفقیت در بازارهای بین المللی می کند. می توان اظهار داشت که مهم ترین مزیت این مفهوم، کمک به شرکتهای داخلی برای تشویق مصرف کنندگان داخلی برای خرید محصولاتشان است تا بهتر بتوانند با برندها و محصولات وارداتی رقابت کنند. این پژوهشگر در ادامه بیان نمود: جذب و وفادار کردن خریداران در مصرف محصولات داخلی همیشه در اولویت سیاستگذاری های اقتصادی و تجاری هر کشوری قرار داشته است، چونکه کم توجهی به این مورد سبب کاهش تقاضا برای محصولات داخلی می شود و رکود و بیکاری را زیاد می کند. وی افزود: موضوع اصلی این پژوهش واکاوی پدیده قومیت گرایی در مصرف محصولات داخلی و شناسایی پیامدها و پیشامدهای آنست و در این تحقیق به دو پدیده مهم و تأثیرگذار بر قومیت گرایی مصرف کننده یعنی هویت ملی و فرهنگ پذیری مصرف کنندگان هم پرداخته می شود. مداح در ادامه اظهار داشت: از آنجائیکه پروسه جهانی شدن با فراوانی محصولات ساخت کشورهای فعال در بازارهای محلی همراه می باشد، در نتیجه مصرف کنندگان درحال دست یافتن به آگاهی بیش از محصولات موجود در سراسر دنیا هستند و با روند افزایشی در معرض محصولات کشورهای مختلف قرار گرفته اند؛ پس در چنین شرایطی، تصمیم های مربوط به خرید مصرف کنندگان می تواند در موفقیت شرکتها در بازارهای داخلی و خارجی تعیین کننده باشد. به همین دلیل، تعیین پیشامدهای قومیت گرایی مصرف کننده در مصرف برندهای داخلی در صنایع پوشاک و چرم همچون اهداف مهم این طرح بوده است. به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مداح در آخر تصریح کرد: برای انجام این طرح، در بخش جمع آوری داده ها، مشکلاتی داشتیم چونکه خیلی از افراد و سازمان ها برای تحقیقات همکاری نمی کردند و پروسه جمع آوری داده ها، زمان بر و پر چالش شد. با این وجود توانستیم مطابق تعهدات، طرح را در زمان مناسب به انتها برسانیم. 1402/10/23 12:25:07 5.0 / 5 478 تگهای خبر: بازار , تجاری , محصولات , واردات این پست نت واش را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط پرواز ششم استارشیپ بی بازگشت بود اعلام جایگاه ایران در 7 شاخص جهانی مالکیت فکری در سال 2024 بازار پرندگان فریدونکنار اجازه فعالیت مجدد نخواهد داشت نظام آموزش مهارتی باید برای پذیرش نسل آلفا آماده شود نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۳